Ode To My Marking

I wish it had been an April Fool‘s joke. But I was foolish enough to think of it as such. It is, but a reality that I have to face and not knowing where to even begin dissecting it…

Soalan: Tulis sebuah karangan yang berakhir dengan petikkan petikan berikut:

“Kini aku menganggap Azhar sebagai hero. Dialah yang menyelamatkan aku. Aku menyesal kerana menganggap dia sebagai seorang pengecut. Aku berjanji akan menjadi sahabat yang paling setia. “

… and this was what he wrote for his Karangan. Copied word for word, exactly as how it has been written in the book.

‘ Aku berjanji mengaluarkan Azhar. Aku adalah seorang pengecut yang baik. Aku ditangkap dari polis. Aku gembira duduk di dalam jail. Azhar yang seorang hero yang bagus. Aku berjanji akan keluar di dalam jail ini. Aku akan berlawan dengan Azhar. Aku berjanji akan menang. Aku berjanji akan berlawan polis sampai mati. Aku akan berlawan dengan boss polis. Aku berjanji takkan mati dalam dunia ini. Aku berlawan dengan hero yang baru. Aku menjadi hero yang bagus tetapi jahat. Aku matikan semua orang dan binatang yang lain. Aku akan berlawan dengan hero yang baru nanti. Hero yang bagus sudah sampai. Dia bernama Irfan. Aku akan matikan dia. Selepas itu, aku mati dalam dunia. Hero itu sangat kuat macam gajah dalam cerita Lion King. ‘

Tamat.

Please. Just allow me to quote from my favourite film of all times, P. Ramlee’s Seniman Bujang Lapok. In the words of director Ahmad Nisfu

‘ Apa kau merepek setaaaaaaaannnnnnn !!!! ‘

5 thoughts on “Ode To My Marking

  1. Ehehe..

    tarik napas..hembus…tarik…hembusss..

    rase mcm nk tengok citer p.ramlee plak.

    psl class, i’ll confirm by this evening ok😉

  2. Tell me again, how old exactly is this kid?
    He has a long way to go but I’m sure before the end of this year, you’ll be proud of him. Just don’t give up on him.

  3. *adjusts cikgu bedah specs* tsk tsk tsk….’petikan’ is spelled with one ‘k’.

    cikgu kencing berdiri murid kencing berlari🙂

Leave a Reply

